Beregning af ROI for Google AdWords

Kender du værdien af en ny kunde? Først når du kan svare “Ja” til dette spørgsmål, kan du lave optimale Adwords annoncer. Læs mere om AdWords ROI her.

Mange danske virksomheder har svært ved at besvare spørgsmålet “Hvor meget er en ny kunde værd?

Hvorfor er livstidsværdien for en kunde vigtig?

Spørgsmålet om en kundes livstidsværdi er sammen med opsætning af konverteringssporing centralt for enhver succesfuld AdWords kampagne.

Hvis du ikke kender “livtidsværdien” af en ny kunde, hvordan ved du så, om du byder for meget eller for lidt for dine AdWords søgeord?

Hvordan beregner du livstidsværdien?

Jo mere du kender til dine kunder og deres købemønstre, desto bedre.

Hvis du er i stand til at besvare mange af nedenstående spørgsmål, så er du formodentlig i stand til nogenlunde præcist at fastsætte netop de bud på søgeord i AdWords, som giver dig det højeste samlede dækningsbidrag.

Hvis du kun kender få af svarene, så bør du forsøge at få dem besvaret snarest. Det vil alt andet lige gøre det nemmere for dig at tjene penge på din AdWords annoncering.

  • Når en kunde køber via en AdWords annonce, hvor stor er ordren så i gennemsnit?
  • Hvor stort er det gennemsnitlige dækningsbidrag på denne ordre?
  • Hvor loyale er dine kunder?
  • Hvor stort er dit gennemsnitlige dækningsbidrag på disse kunders efterfølgende ordrer?
  • Hvor gode er dine AdWords kunder til at anbefale dig til andre?

Dette er blot nogle af de faktorer, som indgår i beregningen af nye AdWords kunders livstidsværdi.

Et velfunderet bud på værdien er en nødvendighed, hvis du skal vurdere om din AdWords annoncering giver dig et samlet underskud eller overskud.

I visse tilfælde vil din AdWords annoncering være en succeshistorie, selvom din indledende udgift til Google er højere end det ekstra direkte dækningsbidrag, som dine AdWords besøgende giver dig i første omgang og ved første ordre.

Hvis du derimod kæmper med illoyale kunder, så er du i sagens natur nødt til at sikre dig et pænt overskud allerede på første ordre.

Og så er der naturligvis en masse scenarier midt i mellem.

Få en AdWords konsulent til at lave en beregning af din AdWords ROI?

Jeg kender ikke dine kunder og dit marked ligeså godt som dig – men jeg ved, hvordan man beregner et dækningsbidrag, og at din AdWords annoncering kun er en succes, hvis den giver dig et samlet plus på bundlinien.

Hvis du har brug for hjælp til at beregne og øge dine AdWords kunders livtidsværdi, så tag fat i en erfaren AdWords konsulent.

Var dette indlæg værd at læse?

Hvis dette indlæg fortjener at komme højere op i Googles søgeresultater, så klik på “+1” nedenfor (knappen vises dog kun, når du er logget ind på Google). Tak for hjælpen.

Vil du tjene flere penge?

Få min gratis nyheds-mail med guldkorn om e-handel og online markedsføring.

Comments are closed.